مجوز مجلس به وزارت نفت برای فروش 10 میلیارد دلار اوراق مشاركت ارزی
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان امروز در سومین جلسه بررسی لایحه بودجه سال 91 كل كشور، بند 1 ماده واحده این لایحه را تصویب كردند.

براساس مصوبه مجلس، وارادات و فروش فراورده های نفتی با رعایت كیفیت و استانداردهای عرضه هر فراورده در هر كشور با رعایت قوانین و مقررات مربوط به بخش خصوصی مجاز است.

بهارستان نشین ها در بخش دیگری از این بند مصوب كردند كه وزارت نفت ازطریق شركت دولتی تابعه ذیربط موظف است علاوه بر دریافت نرخ گاز، به ازای مصرف هر متر مكعب گازطبیعی 50 ریال به عنوان عوارض از مشتركین دریافت و پس از واریز به خزانه داری كل كشور اعلام كند.

براساس مصوبه دیگر خانه ملتی ها به وزارت نفت اجازه داده شد اصل و سود اوراق مشاركت نفتی و یا صكوك نفتی را با رعایت قوانین و مقررات در سقف 10 میلیارد دلار اوراق مذكور به فروش برساند.

همچنین بانك مركزی جمهوری اسلامی موظف شد تا مبلغ 10 میلیارد دلار از محل منابع ارزی خود در خارج از كشور را به شركت های مذكور به صورت خط اعتباری اختصاص دهد.

نمایندگان مجلس همچنین تصویب كردند مالیات بر ارزش افزوده و عوارض نفت و گاز تولیدی و فراورده های وارداتی از همه فراورده های نفتی و گازی توسط شركت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی (شركت های پالایش نفت و شركت ملی گاز ایران) بر مبنای قیمت فروش داخلی محاسبه و پرداخت می شود. مالیات مزبور به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری كل كشور واریز می شود.

نمایندگان در ادمه تصویب كردند كه به هریك از شركت های گاز استانی اجازه داده شود راسا نسبت به دریافت تسهیلات مجموعا تا سقف 30 هزار میلیارد ریال از بانكهای كشور با هماهنگی در هر استان با تعیین بازپرداخت توسط وزارت نفت از طریق شركت تابعه ذیربط اقدام نمایند.

مدت زمان بازپرداخت و استهلاك تسهیلات دریافتی طی مدت 5 سال است.

نمایندگان در قسمت دیگری از بند 1 لایحه بودجه 91 تصویب كردند به هر یك از وزارتخانه های نفت و نیرو از طریق شركت تابعه ذیربط اجازه داده می شود هر دو ماه به ترتیب مبلغ 500 ریال و 250 ریال از هر واحد مسكونی روستایی و مبلغ یك هزار ریال و 500 ریال از هر واحد مسكونی شهری اخذ كنند.

سیام**9121*





:: برچسب‌ها: سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: